Известие

Collapse
No announcement yet.

156 1.9 JTD (115) - Турбо проблем

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 156 1.9 JTD (115) - Турбо проблем

    Здравейте,

    За жалост първият ми пост в този форум ще е свързан с проблем в автомобила.

    Преди около две седмици закупих Алфа Ромео 156 1.9 JTD 115 к.с., 2003 година. Моторът изглежда доста запазен - чисти валове без нагар от старо масло, охладителната система също е чиста и колата не припушва изобщо при форсиране.

    В първите няколко дни автомобилът ускоряваше много добре със силно изразено покачване на въртящия момент при развъртането на турбината. Няколко дни след това при форсиране до 3500-4000 оборота бордовият компютър изписка и даде грешка "Motor control system failure". Ден-два след това случката се повтори като този път след появата на грешката сякаш турбината не искаше да се развърта в ниските обороти - след като изгасих и запалих отново проблемът изчезна.

    Намерих си OBDII кабел и я закачих с FiatECUScan - имаше записани 3 грешки, но тъй като не знаех какво е имало записано преди да закупя колата, малко прибързано реших да изтрия грешките с идеята, че какъвто проблем има, то той ще се повтори отново.

    Колата вървеше нормално до тази сутрин. Сутринта я закарах за донапълване с фреон и в сервиза искаха да измият тръбите на системата с обезмаслител и водоструйка, но за жалост се съгласих с риска да скапят нещо покрай тръбите. След като я измиха закарах колата пред офиса си, който се намира на 400-500 метра от сервиза и я оставих така - не съм забелязал никакъв проблем.

    На обяд тръгнах с колата и още от тръгването забелязах, че около 2000 оборота изобщо не ускорява както трябва - сякаш турбината не надува. Компютърът не беше в мен и трябваше да я карам така. При ускоряване и форсиране до 3000 оборота отново изписка бордовия компютър, но този път лампата за проблем продължи да свети. Когато се прибрах от обяд прочетох грешките и беше записано следното:
    P0236 - Overboost valve, Signal low, Stored, Light ON
    Engine speed: 2956 rpm, Fuel quantity: 34.21 mg/l, Fuel pressure: 805.5 bar
    P0404 - EGR, Invalid signal, Stored
    Engine speed: 1582 rpm, Fuel quantity: 10.01 mg/l, Fuel pressure: 320.8 bar

    Изчистих грешките и след работа си тръгнах с колата, като положението беше същото - никакъв пик на въртящия момент, сякаш турбото не върти/надува. Оглеждах за пушене, но пушек нямаше никакъв. На пипане маркучът, който излиза от турбото се надуваше но много леко, същото важеше и за маркучът, който влиза в колекторите. Огледах всички маркучи, до които имах достъп но не видях никъде скъсано, измъкнато и тн. Важно е да отбележа, че досега съм поддържал само атмосферни бензинови двигатели и нямам опит с турбо мотори.

    Закачих колата на FiatECUScan-a и я покарах малко. Забелязах, че Boost pressure стойността е в диапазаона 900-1400 mBar при стойности 900-1800 mBar за желано налягане(Desired boost pressure). Проверих също налягането на горивото - при форсиране се вдигаше на 1000 bar, което мисля, че е наред.

    Засега си мисля, че проблемът е покрай турбото, освен ако по някаква причина при включването му не се подава нужното количество гориво.

    Ще съм много благодарен ако ми дадете съвет как сам да установя причината. Вероятно ще съм принуден да закарам колата на сервиз, но преди да го направя ми се иска да направя каквото мога сам.

    Благодаря предварително!

  • #2
    Включи и количество въздух и напрежение на дебитомер за всеки случай щом нямаш отново грешки
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • #3
      Помисли за проверка на работата на клапана контролиращ геометрията на турбото.
      Би трябвало при теб да се намира закачен на гърба на радиатора.
      Пренадуването най често е от две неща - клапана или геометрията на турбото - ако е запекла.

      Между другото ако ти е скапан, Камен продава такъв, за този мотор, в Продава.
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Comment


      • #4
        Може да провериш вакумния маркуч дето влиза в клапана за у-ние на турбото (над радиатора стои) да не е спукан.
        Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
        Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

        Comment


        • #5
          Запекла геометрия.......

          Comment


          • #6
            В горната част на радиатора предполагам е закачен този клапан за управление на турбината. В него влизат 2 тънки маркуча, които в другия си край са свързани с метални тръбички.
            @Yavor как мога да проверя, че този клапан функционира правилно.

            Сутринта докарах колата до работа със закачен кабел и събрах отново някаква информация. Пушене нямаше никакво, грешки също нямаше записани. Разликата тази сутрин беше, че сякаш в по-високите обороти (над 3500-4000) се усещаше покачване на въртящия момент, но в ниските отново е пълна дупка.

            В единия прикачен файл съм записал данните за:
            "Intake air quantity", "Desired intake air quantity", "Air quantity signal", "Air temperature"
            А в другия за:
            "Boost pressure", "Desired boost pressure", "Boost control/solenoid %", "Boost control/Solenoid"

            Прави ми впечатление, че "Boost control/Solenoid" стойността е "Not Active" почти постоянно.

            Ако лопатките за насочване на въздуха са запекли, то турбината няма ли да пренадува в ниските обороти и това да се регистрира като грешка в компютъра?
            Attached Files
            Last edited by psychedelics; d.m.y г., 09:03.

            Comment


            • #7
              Виж тук имах някакви подобни проблеми, има и разни картинки...
              Нов клапан и чистене на геометрията фор дъ уйн при мен...
              Обикновено "запичането" на геометрията става в положението в което тя седи при ниските обороти (щото предполагам не караш дизела нон-стоп на 5К оборота а по-скоро под 2К), тоест пренадува във високите понеже геометрията е спряла в позиция за ниски... Ако бъркам някой батка да ме поправи...

              Обаче ти както го описваш май ще се окаже само клапана при теб (щото викаш вървяла е на змей и рязко е дала фира, а това с геометрията май няма как да стане)... Ако си от София ако искаш драсни ЛС да ти дам един клапан да тестваш с него...
              Last edited by badmadafaka; d.m.y г., 09:19.

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от psychedelics Покажи съобщение
                @Yavor как мога да проверя, че този клапан функционира правилно.
                Откачаш маркуча който отива от клапана към 'гъбката' на турбото и засмукваш с уста - с просто око трябва да видиш как се мести буталцето на 'гъбката'.
                Това ти гарантира че геометрията е ОК.

                Виж здравината на маркучите от и към въпросния клапан - можеш да ги откачиш и провериш пак с уста.

                Не знам как точно да диагностицираш клапана, но във Фиатския форум има едно много хубава тема за него:

                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668

                Мисля че ще ти е полезна.

                Хубавото е че при нас е изнесен горе, на гърба на радиатора - а при Стило например, е под акумулатора - не стига че няма достъп до него, а и се скапва много по-често.

                На мен на Италфеста докато е ЕМЗО ръчкахме дебитомера ми, маркуча от клапан а към турбото се прекъса леко - явно съм го натиснал, и колата моментално регистрира грешка - пренадуване.


                Възможно е клана да не реагира адекватно при тебе просто, иначе горе долу да работи.

                Виж идеята на колегата за проба с друг клапан е страхотна.
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Comment


                • #9
                  Заяжда му геометрията и става Active само при пренадуване за да разтовари. Отиваме на почистване. Почисти като начало лостчето и го смажи
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #10
                    Здравейте,

                    Днес по обяд се занимавах малко с колата и в момента проблем с турбото няма, отново си набира както в началото.

                    Извадих двете маркучета, които влизат в клапана и ги проверих с уста, че нямат пропуск. След това чрез засмукване през долния маркуч от двата видях че лостчето за регулиране на геометрията се движи. Намазах го със смазка в основата му.

                    На базата на темата от Фиат форума реших да почукна малко клапана с надеждата, че ако "буталото" е корозирало и блокирало може да се освободи.

                    Качих се в колата, запалих я и потеглих - проблем вече нямаше. За жалост направих двете интервенции (почукването и смазването) едновременно и не мога да бъда сигурен кое точно е било проблемно. Предполагам проблемът е в клапана и ще се появи отново, но до тогава ще я карам така както е сега.

                    Благодаря на всички, които писаха в темата и ме насочиха какво да направя!

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                      Откачаш маркуча който отива от клапана към 'гъбката' на турбото и засмукваш с уста - с просто око трябва да видиш как се мести буталцето на 'гъбката'.
                      Това ти гарантира че геометрията е ОК.

                      Виж здравината на маркучите от и към въпросния клапан - можеш да ги откачиш и провериш пак с уста.

                      Не знам как точно да диагностицираш клапана, но във Фиатския форум има едно много хубава тема за него:

                      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=63668

                      Мисля че ще ти е полезна.

                      Хубавото е че при нас е изнесен горе, на гърба на радиатора - а при Стило например, е под акумулатора - не стига че няма достъп до него, а и се скапва много по-често.

                      На мен на Италфеста докато е ЕМЗО ръчкахме дебитомера ми, маркуча от клапан а към турбото се прекъса леко - явно съм го натиснал, и колата моментално регистрира грешка - пренадуване.


                      Възможно е клана да не реагира адекватно при тебе просто, иначе горе долу да работи.

                      Виж идеята на колегата за проба с друг клапан е страхотна.
                      По, откачаш маркуча и засмукваш и лоста се движи............
                      Хммммм, нищо не ти гарантира........

                      За темата от Фиат форума..............
                      Си е ташак работа........... Макар, че и аз съм писал там, но по онова време нямах с кво да меря реални стойности и всичко е било субективно.......
                      Май само фиатите се опраиха след разглабяне на тоя клапан, "при Алфите МАЙ не важи"


                      Към колегата пуснал темата.
                      Другия път кат прайш графика пускай и оборотите на двигателя, щот така ни са знае кво точно прайш......
                      sigpic
                      Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                      156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                      147 JTDm 140-Малката манекенка
                      GT- JTDm 150

                      Comment


                      • #12
                        Абе не знам колко ташак е темата във фиатския форум, ама е много подробна и помагаща... Тук са много малко толкова конкретните теми.
                        А при алфите сигурно не важи почистването на клапана не за друго, а защото тука сме се събрали все 'маса пичове' и размятаме пачки наляво надясно...
                        Колкото тука съм чел за принципа: " сменям, сменям, а проблема си остава" , а това вече се измерва в хилядарки, никъде не съм го видял, честно!

                        Така че нека проявим уважение към труда и желанието за споделяне на другите!
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                          Абе не знам колко ташак е темата във фиатския форум, ама е много подробна и помагаща... Тук са много малко толкова конкретните теми.
                          А при алфите сигурно не важи почистването на клапана не за друго, а защото тука сме се събрали все 'маса пичове' и размятаме пачки наляво надясно...
                          Колкото тука съм чел за принципа: " сменям, сменям, а проблема си остава" , а това вече се измерва в хилядарки, никъде не съм го видял, честно!

                          Така че нека проявим уважение към труда и желанието за споделяне на другите!
                          Много правилно !

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от Yavor Покажи съобщение
                            Абе не знам колко ташак е темата във фиатския форум, ама е много подробна и помагаща... Тук са много малко толкова конкретните теми.
                            А при алфите сигурно не важи почистването на клапана не за друго, а защото тука сме се събрали все 'маса пичове' и размятаме пачки наляво надясно...
                            Колкото тука съм чел за принципа: " сменям, сменям, а проблема си остава" , а това вече се измерва в хилядарки, никъде не съм го видял, честно!

                            Така че нека проявим уважение към труда и желанието за споделяне на другите!
                            НАПРОТИВ!
                            Уважавам, труда и споделения опит на всеки!

                            Просто мнението ми за разглобяването на този клапан е, че е по-вероятно да го прецакаш, отколкото да се оправи нещо с тази процедура.....
                            И ако има някакъв проблем в него, май е по-вероятно да е електрически.....

                            Ако е механичен, препръскването с някакъв обезмаслител ми се струва достатъчно да се подобри работата му, вместо разглобяване....
                            sigpic
                            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                            147 JTDm 140-Малката манекенка
                            GT- JTDm 150

                            Comment

                            Working...
                            X